Star Stable Nadia -

8 saker jag stör mig på

Länk | Allmänt |2016-03-12 | 08:42:00 | Kommentarer: 0

1. Ferdinand och Eddies uppdrag
Behöver jag säga något mer? Uppdragen var kanske roliga de tre första gångerna. Sen (tyckte jag i alla fall) att det fick vara nog. Jag bukar oftast glömma att göra dem och det kanske inte verkar vara så viktigt, men det är just det som är mest irriterande med dem. Att man får XP av deras uppdrag. Det gör att man liksom måste göra dem eftersom att man inte vill komma upp i level senare än alla andra. 
 
2. När uppdrag försvinner
Det som stör ig så otroligt mycket är när uppdrag, som man inte är färdig med, försvinner. Jag blev t.ex aldrig klar med alla ♥-dag uppdragen, vilket jag blev väldigt besviken på mig själv över eftersom att man fick flera presenter och XP som jaginte kommer att kunna förstå. Visst förstår jag att säsongsbaserade uppdrag måste försvinna efter ett tag och egentligen är det bara bra, annars hade ju spelare som inte spelade så ofta haft överfullt med sådana uppdrag och så hade det blivit konstigt att kunna ha sin ren och liknande från juluppdragen året runt. Men det hindrar det inte från att vara frustrerande när uppdragen försvinner innan man är klar!
 
3. Sadel utan shabrak
När folk riker omkring med sadel utan shabrak under, eller ännu värre, med bara sadel och inget träns, shabrak eller dekorationer. Det är så fult att jag typ vill slita ut mina egna ögon när jag ser det. Okej inte rikigt så våldsamt kanske, men ni förstår vad jag menar...
 
4. "Ordna häst" funktionen
I hemstallet finns det ju en funktion för att ordna ens hästar, och den tycker jag är väldigt irriterande, speciellt om man råkar trycka på den utan mening. Det är bara så irriterande att hästarna inte står på samma ställe som de var på innan, och att en häst bara står mitt i stallet utan någon anledning. Irriterande.
 
5. När man precis missar färjan/bussen
Känslan när man galopperar i full fart mot ens färja som står och väntar vid kajen, och precis när man kommit fram så böjar den att åka. I det ögonblicket vill man bara skrika över hur jobbigt ens liv är, att vänta några minuter exta på nästa färja. Nejmen det är faktiskt väldigt irriterande, även om det inte går att lösa på något annat sätt än att bli av med sin otur med att komma för sent. 
 
6. När man råkar åka till Dark Core
Jag vet inte om jag bara är ovanligt klumpig eller ouppmärksam, men det händer alldeles för ofta att jag råkar klicka på det blå utropsecknet som gör att man åker till Dark Core. Det är otroligt irriterande eftersom att det tar en sådan lång tid, man måste åka dit när man väl har klickat. Det finns ju ingen chans att tacka nej eftersom att den där "vill du åka eller inte" rutan inte finns.
 
7. Att fika inte kan vara i garderoben
Någon som jag verkligen stör mig på är att man inte kan lägga fika och fyrverkerier och annat i sin garderob. Jag som tycker om att spara på saker (både IRL och SSO), har kvar fyrverkerier från förförra året och fika från alla hjärtans dag uppdrag som var för flera år sedan, får väldigt snabbt full ryggsäck. Det beror på att man inte kan flytta över fika och sådant till garderoben och det stör mig något otroligt! Det borde faktiskt fixas, jag tycker verkligen att det är dåligt. 
 
8. När tävlingar har för kort tid
Många tävlingar är väldigt roliga, men jag tycker att vissa tävlingar, som New Hillcrets terrängbana, har alldeles för kort tid mellan flaggorna. Om man misslyckas med att hoppa över ett hinder eller om man fastnar en gång så är det kört för hela tävlingen. Jag är inte så jättebra på tävlingar och har en laggig dator vilket gör att jag kanske behöver göra om en tävling tre gånger innan jag klarar den på grund avden korta tiden och det gör mig väldigt irriterad. Och jag förstå varför det är kort tid: det måste ju vara en utmanining och det är bra. Men bara för att det är bra så behöver det inte betyda att det inte är irriterande.
Och ja, mitt personbästa på den hä tävlingen suger. Jag är helt enkelt inte bra på den.
 
Är jag bara en person som är ovanligt klumpig och irriterar mig på allt, eller kan ni också relatera till något at detta? Skriv gärna en kommentar i sånna fall!



                     



Kommentera här!
Namn:
Kom ihåg mig

Mail:


Bloggadress:


Kommentar:

 

Välkommen till min blogg!







Lily Rainstorm
StarStableWorld.se