Star Stable Nadia -

Thunderpearl aka Pärlan

Länk | Hästar i stallet |2015-10-27 | 11:19:21 | Kommentarer: 0

Namn: Thunderpearl

Smeknamn: Pärlan

Född: 2009

Ras: Morganhäst

Ägare: Jag (Nadia Moonnight)

 
Thunderpearl är mitt senaste tillskott i Moonnight-familjen. Hon är ganska ung, men visar redan stor talang. Hon håller på att utbildas till en dressyr- och hopphäst, men jag funderar även på att börja tävla henne i fälttävlan. Pärlan tvekar aldrig på ett hinder och gör allt för att försöka göra sin ryttare till lags, men om hon inte förstår vad ryttaren menar så visar hon det väldigt tydligt, antingen genom att helt enkelt stanna och göra ingenting, eller slänga in ett litet bocksprång. 
 
Thunderpearl köpe jag av Felicity i Firgrove, som hade importerat henne från en liten uppfödare i Sverige som westernhäst, men eftersom att det visade sig att hon var mycket bättre lämpad för engelsk ridning så fick jag köpa henne, lite billigare än vad hon egentligen är värd. 
 
 
 
 
 



                     



Kommentera här!
Namn:
Kom ihåg mig

Mail:


Bloggadress:


Kommentar:

 

Välkommen till min blogg!







Lily Rainstorm
StarStableWorld.se