Star Stable Nadia -

Sunmaster

Länk | Hästar i stallet |2014-09-24 | 21:31:00 | Kommentarer: 0

Namn: Sunmaster

Smeknamn: Sam-Sam

Född: 2000

Ras: Morganhäst

Ägare: Jag (Nadia Moonnight)

 

Sunmaster, eller Sam-Sam som han kallas, är en häst som är otroligt snäll. Han gör verkligen allt man ber honom om, han vågar hela tiden testa sina gränser och upptäcka nya saker, så länge hans ryttare också vill det. Om hans ryttare inte vågar testa sina gränser, så vågar han inte heller och då blir han bara orolig.

 

Sam-Sam är ju som sagt en häst som ger sig in på allt ryttaren vill och det gjorde honom till en otrolig tävlingshäst, han kunde många dressyrrörelser och kunde lära sig ännu mer, han hoppade nästan allt ryttaren bad om och om det kom något nytt och spännande så stannade han för att undersöka det. Men det var hans färg som enligt många var väldigt opassande. Eventuella köpare, och antagligen tävlingsdomare också, tyckte nog att en brunsvart häst med guldig man inte var en passande dressyrhäst  och han kunde inte heller vara med i olika utställningar  - eftersomatt han inte har någon riktig färg. 

Men en tjej, näligen jag, fikc upp ögonen för honom. Från början drog han på sig så mycket uppmärksamhet då jag tycte att hans ovanliga färg avskräckade mig från att köpa honom, men jag följde ändå hans resa från det att han kom till Jorvik i oktober 2012. Men efter att ha stått två år i Firgrove så insåg de som drev försäljningsstallet att han aldrig skulle bli såld, så för bara några tusen Jorvik Shillings sålde de honom vidare till Ferdinand och Eddies hästmarknad. Det var när han försvann som jag besämde mig. Jag skulle verkligen ha den där hästen!

Ett par veckor fick jag ju förstås vänta, men när han äntligen stog i mitt stall så förstog jag att det hade varitvärt att vänta. Han är verkligen en speciell häst.

 
 
 
 



                     



Kommentera här!
Namn:
Kom ihåg mig

Mail:


Bloggadress:


Kommentar:

 

Välkommen till min blogg!







Lily Rainstorm
StarStableWorld.se