Star Stable Nadia -

Thunderspirit aka Texas

Länk | Hästar i stallet |2014-12-12 | 22:18:00 | Kommentarer: 0

Namn: Thunderspirit

Smeknamn: Texas

Född: 2004

Ras: Fjordhäst

Fodervärd: Jag (Nadia Moonnight)

 

Texas är en glad fjordkille i sina bästa dagar trots att han inte alltid är på sitt bästa humör varje dag. Om han har en bra dag så kan han lyckas med vad som helst, han kan minsann hoppa nästan hur högt som helst om han är på humör för det. Det enda problemet är hans humör på hans "dåliga" dagar. Eller ja, dagar som enligt han säkert är bra dagar med enligt mig inte riktigt är det. Det är dom dagarna han kan slita av vilket grimskaft som helst, pilla upp vilken boxdörr som helst, ja, göra i princip vad som helst för att kunna rymma och komma ut i stallgången och leta igenom stallet efter något ätbart. Då kan han också spriga iväg i full galopp när man rider ut utan att bry sig det minsta om den lilla ryttaren som sitter på hans rygg och sliter i hans mun, men det är mest glädjefyllda springturer.
 
Jag äger faktiskt inte Texas, jag har honom på foder, och det kommer föhoppningsvis senare bli ett köp. 
 
Ni kanske undrar hur jag känner Texas så bra fast han bara har varit hos mig i en dag? Jo, det är faktikst så att jag har ridit honom förut, när han stog som lägerhäst på den lilla gården där han bor, när jag var på ridläger där!
 
 
 
 
 



                     



Kommentera här!
Namn:
Kom ihåg mig

Mail:


Bloggadress:


Kommentar:

 

Välkommen till min blogg!







Lily Rainstorm
StarStableWorld.se